Oczyszczalnia ścieków przydomowe
Budownictwo ekologiczne oraz architektura systemow w domu.

Mieszarki samobieżne lub przyczepne

Posted in Uncategorized  by admin
July 20th, 2018

Mieszarki samobieżne lub przyczepne do ciągnika wykonują rozdrabnianie i mieszanie gruntu z materiałem doziarniającym, wodą i lepiszczem w czasie kilku przejazdów maszyny po każdym miejscu. Pracują one z zestawem cystern dostarczających lepiszcze i wodę oraz walców ogumionych wielokołowych i gładkich do zagęszczania mieszanki i równiarek do profilowania. Walce ogumione stosuje się głównie samojezdne. Spośród walców gładkich używa się zwykle walce tandemowe o ciężarze 4-8 ton dla miesza- nek piaszczystych i 6-1 ton dla mieszanek żwirowych. Przy zastosowaniu maszyn specjalnych o jednym przejściu (jak np. Harnischfeger, Vogele) przy średniej wydajności tych maszyn około 5000 m2 dziennie zużycie lepiszcza wynosi 50-70 ton. Powoduje to konieczność posiadania zarówno możliwości składowania wystarczającej ilości lepiszcza jak również ogrzewania go w dużych zbiornikach. Ponadto, trzeba mieć do dyspozycji odpowiednią liczbę cystern aby przepompowane do nich lepiszcze szybko i bez przerwy dostarczać do mieszarki na miejscu budowy. Niektóre maszyny nowoczesne, jak mieszarka Linohoff (NRF); za- opatrzone są w zbiorniki na 3000 litrów bitumu, którego zawartość wystarcza na 30 minut pracy maszyny; Jest to więc jakby zbiornik rezerwowy; który wystarcza do tego, żeby maszyna mogła pracować w czasie zmiany cysterny zasilającej ją w lepiszcze. Stosowany jest sposób instalowania na trasie wykonywanej drogi stabilizowanej 2-3 zbiorników tymczasowych o pojemności 20 000-30 000 litrów każdy, do których dostarcza się lepiszcze bitumiczne ze stacji kolejowych, z cystern kolejowych ogrzewanych parą. Ze zbiorników zapasowych pobierany jest bitum przez cysternę zaopatrującą bezpośrednio mieszarkę. Przy tego rodzaju rozwiązaniu zachodzi jednak konieczność czterokrotnego przepompowania lepiszcza i trzykrotnego jego Podgrzewania; W cysternie kolejowej, cysternie samochodowej przy Większej odległości przewozu i w zbiorniku na budowie. Nie jest to korzystne ani ze, względu na smołę, która traci oleje lekkie, ani na ekonomię paliwa. Z tych względów na niektórych większych budowach stosowany jest sposób przewożenia smoły w zbiornikach, polegający ha przeładunku smoły z unikaniem zbędnego przepompowywania jej. Smołę dowiezioną w cysternach kolejowych przepompowuje się mianowicie do specjalnych zbiorników o pojemności do 5000 litrów. Mają one izolację cieplną lub olejowe urządzenia grzejne, ponadto zaopatrzone są w 4 kółka toczne. Zbiornik taki można ulokować na każdym samochodzie o nośności 8 ton. Na podłodze samochodu wmontowane są dwa ceowniki, po których toczą się kółka zbiornika. Zbiornik ulokowany na samochodzie jedzie do miejsca przeładowania. Tam wyładowuje się go na specjalną rampę lub wprost przeładowuje się na pojazdy gąsienicowe, albo przyczepy doczepne do ciągników gąsienicowych. Samochody nie mogą jechać ze zbiornikami wprost na miejsce robót ze względu na trudność poruszania się ich po spulchnionym gruncie. Ewentualne podgrzewanie zbiornika następuje na miejscu przeładunku, gdzie podłącza się do zbiornika przewody z olejami opałowymi i sprężonym powietrzem. [przypisy: bombki styropianowe, blachodachówki gontopodobne, blachodachówka gontopodobna ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: blachodachówka gontopodobna blachodachówki gontopodobne bombki styropianowe